In dit artikel
1. Het veld “Laatste reactie” gebruiken voor je volledige mail
Sinds Profit 21 kan je het veld “Laatste reactie” gebruiken.
Dit veld was bedoeld om meer inzicht te geven in weergaves en mails.
Maar wat als wij dit veld gebruiken voor de héle mail?
Dan kunnen wij dit veld gebruiken als inhoud voor de mail.
Dat ziet er met de inrichting dan zo uit:
2. Noodzakelijke stappen om “laatste reactie” te gebruiken
Nu hebben we alleen nog enkele stappen nodig om dit alles te laten werken:
- Koppel de mail aan de juiste workflowstap
- Verplicht de reactie in de workflowactie (voorafgaand aan de mail)
- Beschrijf in de toelichting wat de gebruiker moet doen.
Dit is wat de gebruiker dan ziet:
3. Waardevolle toevoeging: combinatie met sjablonen
Als je goed hebt opgelet in de afbeeldingen, zie je dat ik ook werk met sjablonen.
Binnen het berichtsjabloon voeg ik een standaard tekst onderin (in de footer) toe. Zo ziet de gebruiker vanuit waar de mail komt.
Daarbij heb ik reactiesjablonen toegevoegd in het type dossieritem. Zo kan de gebruiker alsnog een sjabloon kiezen als basis (en die naar wens aanpassen).
Het resultaat
Na slechts 5 minuten inrichten is dit het resultaat:
Zo voeg je dit toe voor jouw organisatie
Ben je zelf niet verantwoordelijk voor de inrichting van de workflows? Stuur deze mail dan door naar je collega!
Ben jij de persoon die dit inricht? Open de weergave van type dossieritems.
Stel jezelf bij elk type dossieritem de vraag: past hier een persoonlijke mail bij?
Ik geef je vast drie onderdelen waar zelfgescrheven mails in AFAS sowieso passen:
- Werving & Selectie
- Sales
- Gesprekkencyclus
Heel veel succes met het personaliseren van jullie processen!
PS!
Wil je als eerste meer van dit soort inzichten gratis ontvangen in je inbox? Meld je dan aan voor AFAS Geheimen.