Help een AFAS storing!

Oeps. Je AFAS Profit loopt vast of je krijgt de melding op AFAS InSite: ‘Het is (tijdelijk) niet mogelijk om in te loggen’.

Tja… ook zoiets allemachtig prachtigs als AFAS Software heeft weleens – héél incidenteel – een online storing.

Maar is de balk bovenin deze pagina groen? Dan is er op dit moment geen storing bekend bij AFAS. Eventueel kan je nog kijken of gebruikers storingen hebben gemeld via deze pagina van allestoringen.nl.

Zijn er geen storingen bekend en loopt Profit vast? Dan hebben we direct een supersnelle tip 💡 voor je : gebruik de toetsencombinatie “CTRL + F1“. (Of “CTRL + FN + ALT + Backspace” op een Apple Mac). Klik vervolgens op “Sign Out”. Profit wordt voor je uitgelogd. Start deze vervolgens opnieuw op via afasonline.nl. Grote kans dat je probleem is opgelost!

Werkt die tip niet? Neem gerust contact op, wij helpen je snel verder. 

Gaat het om een probleem met InSite of OutSite? Lees dan hieronder verder.

Inloggen op InSite of OutSite lukt niet

Terug naar die eerste melding op InSite of OutSite. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Deze melding kun je oplossen door de volgende controles uit te voeren.

Stap 1

Controleer op tabblad ‘Publiceren’, in de eigenschappen van de site. Of check bij ‘Weblocatie’ en check of InSite/OutSite wel goed gekoppeld is.

Stap 2

Is alles perfect gekoppeld? Bovenaan deze pagina hebben wij voor jou de balk van AFAS geplaatst, zodat je kunt zien of er een storing is. Als er wel een storing is, kun je hier bekijken wat de technische problemen bij AFAS Online zijn. Dat kan de beste overkomen. Is de storing bekend? Dan staat het hier tussen. AFAS houdt alle informatie over storingen van AFAS Online voor je bij. Van algemene actuele storingen tot aan een landelijke storing.

Stap 3

Zijn er geen bekende technische problemen? Dan hebben we nog een foefje dat je kunt proberen. Dit is het equivalent van de aloude stekker-eruit-en-erin truc, die bij je computer altijd geweldig goed werkt. Komt ‘ie:

Publiceer je site opnieuw. Dit doe je door in de eigenschappen van de site ‘Geen locatie’ te selecteren bij ‘Weblocatie’. Klik daarna op ‘OK’ en koppel je site opnieuw. Na ongeveer 30 minuten is je site weer beschikbaar. Yay!

Blijf je vreemde meldingen krijgen?

Heb je bovenstaande tips al geprobeerd en lijkt niets te werken? Who you gonna call? Ons natuurlijk! Bij Proces Bouwers helpen je we je graag verder. 🔍Wij zijn dol op dit soort mysteries.